top of page

Травма-інформований підхід і навчальний виїзд в реабілітаційний центр "Superhumans" - Як минула літня школа "Цілісний людський розвиток в дії"?

27-29 червня 2024 року відбулася друга щорічна літня школа “Цілісний людський розвиток в дії”, організована Міжнародним інститутом етики і проблем сучасності УКУ. 

Повномасштабне вторгнення стало черговим випробуванням суспільної солідарності та стійкості. Реалії великої війни принесли нові виклики, відповіді на які вимагають спільної дії й консенсусу переконань для індивідуального і суспільного розвитку в довгостроковій перспективі. Тому тема цьогорічної школи звучала так: “Зцілення ран війни –  відповідь у практиці”.


Учасники школи, викладачі та працівники УКУ, мали нагоду вивчити теоретичні компоненти концепції цілісного людського розвитку, а також підвищити свої компетентності для фахової відповіді на виклики сьогодення, що пов’язані із травмами війни, в практичній та професійній діяльності.  



Крім того, програма школи передбачала навчальний виїзд до реабілітаційного центру ”Superhumans”. Там учасники мали змогу познайомитися з працівниками установи, побачити на власні очі їхні підходи у роботі, а також пройти тренінг по травма-інформованому підходу. 



В останній день навчання, учасники застосовували свої здобуті знання на практиці і напрацьовували ідеї підходів до безбар’єрного навчання, праці й спілкування для спільноти УКУ. Кейсом для цього стала діяльність Офісу у справах ветеранів та їхніх родин УКУ. Всі результати практикуму Офіс взяв у роботу. 


Анастасія Широка, психологиня, доцентка кафедри психології та психотерапії і викладачка цьогорічної школи, розповідає про свої враженнями: “Мене дуже захоплює сміливість цієї школи. Сміливість говорити на непрості теми, експериментувати з різними форматами, запрошувати до рефлексії керівників різних відділів. Я думаю, що з травма-чутливим підходом треба рухатися далі. Наприклад, адаптувати той матеріал як навчальний контент: спочатку для університетів, а потім для шкіл”.


Письменниця, доцентка Школи журналістики та комунікацій УКУ й учасниця школи Марія Титаренко підкреслює сильні сторони проєкту: “Згуртування і тімбілдінг в межах складних тем; неймовірно сильна команда спікерів, підбір тем, кожна продовжувала і поглиблювала попередню, давала різні оптики; дуже вдала кореляція теорії з практикою; екскурсія - родзинка школи, яка уточнила проговорюване; підбір гостей, їхні історії - вражає, надихає, сповнює надією; мега насичений графік (мені це дуже імпонує!) - за три дні взято на обдумування на три тижні, а то й довше”. 










Comments


bottom of page